Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

10 aut, která se v roce 2014 definitivně rozloučila

News

17.12.2014

Neustálému rozšiřování automobilového světa všemi myslitelnými i nemyslitelnými směry občas padne za oběť některý z dosud vyráběných modelů. Těchto deset aut letos skončilo svoji kariéru a nové generace se nedočkají.

Fiat Bravo

Kompaktní Fiat odešel v tichosti. Loni se v Evropě prodalo 9400 kusů a letos jen necelé čtyři tisíce, Italové proto svůj hatchback tak říkajíc „zařízli“. Při malém objemu produkce se už nevyplatilo investovat do dalšího vylepšování modelu, které by bylo s emisní normou Euro 6 na obzoru nezbytné. Bravo se nedokázalo ani přiblížit prodejním výsledkům předchozího modelu Stilo, přitom Fiat od něj v předkrizových letech očekával ještě více. Jeho místo proto zaujme crossover 500X a během dvou let Fiat chystá v nižší střední třídě restart – tentokrát uvede současně hatchback, sedan i kombi.

 

Honda Insight

Zatímco Toyota s hybridy slaví úspěchy a jejich nabídku celkem velkoryse rozšiřuje, Honda zejména v Evropě paběrkuje. Aerodynamický liftback Insight, který byl postaven přímo jako úsporné hybridní vozidlo, nebyl trefou do černého. Honda jej proto vyřadila z nabídky (stejně jako sportovní typ CR-Z) a zkusí to jinak. Jazz Hybrid příští rok přijde v nové generaci a na módní vlně malých crossoverů se sveze obnovená řada HR-V – včetně hybridního provedení.

 

Hyundai Veloster

Nezvyklý zjev s asymetrickým uspořádáním bočních dveří hodně šokoval, sportovní Hyundai si ale evropské zákazníky nezískal hlavně proto, že vlastně nebyl vůbec sportovní. Motory 1,6 l (103 kW atmosférický a 137 kW s turbem) nepodávaly jízdní výkony odpovídající konkurenci a tvrdý podvozek jednoduché konstrukce nebyl naladěný na sportovní jízdu. Není divu, že se tedy Veloster v tichosti stáhl zpátky za oceán, co je dobré v USA ještě nemusí stačit evropským nárokům.

 

Chevrolet Trax

Sesterský model Opelu Mokka si užil ani ne dvouletou kariéru. Značka Chevrolet v Evropě končí, a tak u nás už nekoupíte žádný její model. Koncern General Motors předpokládá, že stávající zákazníci přeorientují svůj zájem na Opely. V případě Traxu to bude jednoduché, od Mokky se lišil jen v jednotlivostech, jako je tvar světel, design přístrojového štítu nebo použitá multimediální výbava.

 

Lancia Thema

Tři roky a 5000 prodaných kusů charakterizují novodobou kariéru Lancie Thema. Známý název posloužil k přeznačení amerického Chrysleru 300, hlavní odlišností byla jiná maska chladiče a třílitrový dieselový V6 pod kapotou. Přes jeho nesporné přednosti trh tento pětimetrový sedan nepřijal, a tak ho italsko-americký koncern vyřadil z nabídky. Však srovnatelně velký (a zároveň dražší) Jeep Grand Cherokee se prodává ve výrazně větších počtech, takže se Themu nevyplatí držet na showroomech.

 

Mazda CX-7

CX-7 bývala kasovním trhákem, osudným se jí ale stal úspěch menší řady CX-5. Zájem zákazníků se rychle přeorientoval tímto směrem a CX-7 vedle CX-5 prodejně paběrkovala. Japonská automobilka v současné době rychle obměňuje nabídku modelů, a tak se přirozeným krokem stalo vyřazení stárnoucího modelu CX-7. Místo toho se chystá uvedení novinky, malého crossoveru CX-3.

 

Opel Agila

Po 15 letech se uzavírá spolupráce Opelu se Suzuki, která přinesla dvě generace mikro-MPV Agila. Důvodem je vzácná oboustranná shoda, ani jedna automobilka už nechtěla prodávat podobnou kombinaci miniauta a MPV. Místo toho Opel nabídne pětidveřový Karl a Suzuki zase Celerio, někdejší partneři tedy začnou bojovat proti sobě jinými, ale opět podobně zaměřenými modely.

 

Peugeot 807

Stáří 12 let nezakryje ani vrstva několika faceliftů. Zájem o velká MPV v posledních letech výrazně klesl, a tak se ani nevyplatí vývoj nové generace. Lancia ze společného projektu Eurovan vystoupila už v roce 2010 a přišla s Voyagerem, Fiat v roce 2011 nahradil unifikovaný Ulysse crossoverem Freemont. Letos v létě byla definitivě ukončena také výroba Peugeotu a sesterského Citroënu C8.

 

Renault Latitude

Francouzům se s velkými auty v posledních letech příliš nedaří. Důkazem je třeba Renault Latitude, který zaujal pozici nad Lagunou. Úmysl byl dobrý, navíc podpořen nabídkou naftového šestiválce, který mainstreamová konkurence nenabízí. Po nadějném startu s 10 tisíci prodanými kusy v roce 2011 poptávka přesto rychle padla a v posledních dvou letech se v Evropě prodávaly jen desítky kusů měsíčně. Ukončení prodeje proto bylo jasným řešením.

 

Suzuki Kizashi

Na stejné problémy si už na začátku zadělalo také Suzuki se svým sedanem Kizashi. Japonci problém ještě podpořili nabídkou jediného motoru – benzinového čtyřválce 2,4 l. V segmentu, kde se bez naftového motoru v nabídce nedá prodat vůbec nic, si nakonec celkově připsali na 5000 prodaných kusů. Výroba již byla ukončena a Suzuki se v budoucnu zaměří na to, co mu jde nejlépe: crossovery a malá auta.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: